Kluven



Precis fått ner mig två mackor efter en morgon full av klökningar, igen? Ska det komma tillbaka nu hade det tänkt? Då går jag nog under. Igår fyllde jag år och fick en jättefin lykta att ha på vår lilla balkong, även en stor korg med påskliljor att pryda balkongen. På Lördag får jag mer presenter då jag bjuder till kalas, mitt första kalas i eget boende för övrigt. Vi har bott för litet de tidigare tre åren. Hi hi..

Vaknade av fågelkvitter och karatesparkar imorse, vilket hjälpte mig att komma upp ur sängen. Återigen till läkaren idag och jag hoppas att jag får ett bättre mottagande än sist. Jag är så kluven på hur jag ska göra? Även om jag får en helttidsjukskrivning, vilket jag behöver för jag kan bara inte jobba mer, vilket jag absolut vill, men det går inte.. så funderar jag på om jag ska läsa lite kurser nu istället? Vad tycker ni? Men att sitta hemma, redan nu? Det tar emot..

Vad är igentligen bäst för mig och hur hittar jag det svaret?



Kommentarer
Hannene

De bästa är att du å din bäbis mår bra, ingenting annat. Så om de blir jättetråkigt att sitta hemma resterande månader så får du tänka på att du å ditt barn mår bäst av det. Skit i pengarna, skit i jobb å allting - familjen är viktigast, å hälsan. DU måste lyssna på din kropp. Känner du att du inte kan jobba ska du inte heller börja läsa å få press därifrån. Vi är unga Jonna, du kan läsa när som helst sen. Nu ska du njuta av detta :)

2011-04-07 @ 10:28:37
URL: http://hannene.blogg.se/
Jonna

TACK Johanna! Ja det får bli såhär nu.. Att bara vila av tiden är det bästa så allt annat får komma sen! Flera år tills vi blir trettio ju :) Kram och tack!

2011-04-07 @ 15:45:05
URL: http://jonnatereseolsson.blogg.se/
Johanna - Bf 10 September ♥

Tror det bara é att gilla läget & lyssna på sin kropp. Det viktigaste e ju att du & bebisen mår bra! Själv ska jag försöka jobba till den 20 juli om jag orkar. Grattis till lillkillen på hans namnsdag! :)

Kram

2011-04-07 @ 18:13:37
URL: http://skuggis.wordpress.com
J o S

Även om det känns låååångt kvar så går det ganska fort, jag kom ju dit trots allt och Stella är ute och jag tror inte jag hade orkat plugga under tiden. All ork till att orka "hålla ihop" kroppen ett tag till. Stå ut, även om det känns för jävligt. Du får lära dig baka, det var mitt kall när jag gick hemma!! :) MEN ät inte så mkt som jag 30kg är jävlar i det inget o rekomenderar ;)

2011-04-08 @ 10:19:05
Jonna

Vilka kloka töser jag har omkring mig :) Du har rätt Johanna, Stella också! ;) Det blir att ta det lungt.. Har tillräckligt mycket att pricka av i vår långa lista som ska vara färdigt om fyra månader! Kan räcka med det ;) dessutom är vi iväg i sammanlagt två veckor då vi inte kan göra så mycket, för att vi inte är hemma.. Ja du fattar! ;) Hur ska jag kunna lära mig baka om jag inte får smaka? :) haha! Känns som att jag kommer sluta på plus 30 kg jag också! hi hi..

2011-04-09 @ 08:34:24
URL: http://jonnatereseolsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0