EN NY VECKA.



08.45 ringde klockan
och det var dax att starta dagen med en timmes promenad tillsammans med Idah. Det var kallt och blåsigt men jag vaknade ordentligt. Det är så vackert med alla löven i tusentals olika nyanser, jag ville bara lägga mig i en stor lövhög och drömma mig bort för en stund men det var aldelles för kallt för sådant trams. Idah är en toppenkompis och det är toppenhärligt att vara ute och traska med denna fantastiskt fina människa. Vi är på samma nivå och i samma fas i livet, då blir det helt plötsligt lättare att prata om saker när den som lyssnar förstår precis hur man menar.

Nu ska jag snart bege mig ner till stan för att klippa mig. Syster behövde en modell i skolan och jag behöver klippa mig, perfekt. Blir nog inte så annorlunda utan mest toppar skulle jag tro. Elin får göra precis som hon vill, hon ser vad jag passar i bättre än vad jag själv gör så ansvaret lägger jag helt i hennes händer.

Våra garderober ska rensas idag.
Jag har att göra med andra ord.


Kommentarer
Anonym

du är en riktigt kompis.

2009-11-02 @ 14:58:24
URL: http://idahmariadahlberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0