15 veckor


Igår va jag hos barnmorskan igen för kontroll och allt är bra och normalt med både mig och lill-killen. Livmodern växer fint och jag följer kurvan. Fick lyssna på fina hjärtljud igen och det är så mysigt så att jag bara vill ligga där hela dagen. På Måndag börjar första föräldrarkursen och om fyra veckor ska jag till barnmorskan igen för att få dricka den där hemska drinken som jag blivit varnad för. 3,2 kilo viktuppgång, ska det inte braka loss snart?

Snart åker jag med Tina och Elin till Ullared för att kolla in fina grejer till Elins nya lya. Varje gång jag tänker på att Elin har flyttat hemifrån blir jag tårögd. I September blir min lillasyster 20 år, och har flyttat hemifrån, usch va vuxen hon är nu. Bara Sanna kvar och om två år är hon 18. Va hände? Var tar alla år vägen..

Och om 15 veckor, har vi en liten bebispojke.
Va hände? :)


Kommentarer
Marie

Åh det finns inget underbarare än när man får höra hjärtljudenmyser



Den där sockerlösningen.. den är inte så farlig... vi var tre tjejer som drack den samtidigt.. Jag o en tjej svepte på en gång, o den andre pressa i lime.. Man har ju typ 5 minuter eller vad d är på att dricka den, bättre å svepa... är inte sååå farligt... Gör man det fort så..

det värsta är att man INTE får äta innan så man är ju vrååål hungrig efteråt...



Ha så kul på ullared!!:)

2011-04-12 @ 11:34:53
URL: http://sweetml.blogg.se/
Johanna - Bf 10 September ♥

När jag mådde bra i början gick jag upp 2 kilo på ingen tid. Sen kräkte jag bort 3. Sen dess har jag inte gått upp ett gram. Ligger fortfarande på min normalvikt fast att magen é rund. Men det brakar väl loss snart. Eller har vi tur båda två & går inte upp så mycket! :) Fast min spinkiga kropp kan behöva några kilo... ;) Kul med Ullared!

Kram

2011-04-12 @ 17:51:50
URL: http://skuggis.wordpress.com
Jonna

Bra Marie! :) Då vet jag att jag ska svepa då! ;) haha!



Johanna, jag spydde nog bort minst fem kilo de första fyra månaderna skulle jag tro, därför det inte rört sig! Min mamma gick upp 4 kg med mig och 7 med min syster, det tycker jag är aldelles lagom! :)

2011-04-12 @ 19:44:36
URL: http://jonnatereseolsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0