LITE MER GNÄLL



Just idag är ingen toppendag.
Det är svårt att njuta av denna resan när det mest bara gör ont. Det tär på mig, mitt humör och allt som måste orkas med i vardagen. Ni förstår mig, och det är skönt. Foglossningen är bara något jag behöver stå ut med tills förlossningen är avverkad, kanske längre beroende på hur länge de vilda hormonerna håller sig kvar i kroppen. Och folk kan se mig som gnällig och det får dom gärna göra, men då behöver man inte gå in och läsa här heller för detta är min dagbok, där jag skriver om allt i min vardag.

Det är svårt att njuta av denna fantastiska resa som en graviditeten är. Jag försöker hålla humöret uppe och att få umgås med nära och kära gör att jag glömmer smärtan för en stund.
Min sambo och stora kärlek är helt fantastisk, hur ska jag kunna kompensera allt han gör för mig. Han behandlar mig som det mest värdefulla i hela världen, han fixar, donar, städar, diskar och lagar mat. Han gör allt just nu och ni får gärna hjälpa mig med tips hur ni har gjort för att visa er kärlek och tacksamhet till den som stått ut med er under er graviditet!

Det är tråkigt att inte kunna göra det man brukar kunna göra, när jag är hemma bara är jag. Varvar sittläge med liggläge, bunkar upp kuddar här och där, tittar på tv, surfar runder och drömmer mig bort. Ganska skönt. Men inte i längden.. suck!


Kommentarer
Maja

Vad stark du är Jonna! Jag hoppas en kram från norrland gör dig lite gladare iallafall! :)

2011-04-05 @ 18:25:22
URL: http://majaoberg.bloggspace.se
johannaB

Man får lov och gnälla för det gör satan in i helvetes ont den där foglossningen!! Jag vet om ingen annan ;) Vi planera när vi skulle städa o gjorde de tillsammans förutom att jag mest vattna blommor, putsa lite på tavlor och sånt där, inget böja o ha sig direkt. TORKA golv är otänkbart med svängövningarna men lite dammsugning klara jag av. Jag gjorde helt enkelt andra saker lagade alltid mat, bakade goda kakor till han m.m. :D



Sen en sak till, foglossnings smärtorna kan ju faktiskt sitta kvar rätt länge efter oberoende om du ammar eller ej. Jag har ju fortfarande problem med o ligga på sidorna när jag sover. Är ju inte så för många men jag har det men då gäller det bara o träna träna efteråt och sedär det hkälper lite :D

2011-04-05 @ 18:38:53
Anna-Ida

Precis som du känner har jag känt! Jag har frågat V om och om igen hur jag ska kunna gott göra honom. Svaret jag får är: DU har gett mej det bästaste man kan få!



Jag är helt säker på att E tänker precis likadant!

2011-04-05 @ 18:43:35
URL: http://truckerfrun.blogspot.com
Malin Lindecrantz

Hej Jonna! Skit kul att du är gravid och du är inte gnällig ett dugg. Alla som känner dig vet hur du är när du är ditt riktiga "Jag" & det är verkligen inte gnälligt. Alltid positiv och glad!



Önskar dig all lycka till!

Man är ju två om en graviditet så jag tycker att du är värd att bli omhändertagen :)

Kram

2011-04-05 @ 19:43:06
Jonna

Va söta ni är! Det hjälper att hålla humöret uppe med alla era fina ord! :) TACK!



Jag tror att Emil gärna gör det han kan för att jag ska slippa och han ser det förmodligen inte som jag. Och jag tror att när den stora dagen kommer, har han glömt allt slit. Förhoppningsvis ;) Hi hi..



Jag brukar mest vara glad och positiv till det mesta, därför känns det som att det verkligen dalar dessa dagar.. När man inte är van vid sitt gnäll, och hemska humör. Man blir lite rädd för sig själv! haha! hoppas att det också försvinner..



Får hoppas att det försvinner helt sen, eller iallfall underlättar lite!

2011-04-05 @ 21:36:04
URL: http://jonnatereseolsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0