Fantastiska fredag



Vaknade idag lite innan åtta, vilket jag tycker är hemskt skönt för dagen blir så mycket längre. Nu ska jag snart börja diska så att det är färdigt till min fina kille fått sin välbehövliga sovmorgon efter 5 dagars jobb MED förkylning, det ni. Hi hi.. Han är fin!

Igår myste vi hela eftermiddagen på Tropikariet, eller jag mestadels av tiden iallfall. Ormarna är väl inte så behagliga direkt, mest äckliga och läskiga. Vi hade hyrt privat guidad tur så vi fick titta ner hos hajarna, titta på krokodilbebisar, klappa en orm (vilket jag aldrig någonsin skulle få för mig att göra), mata apor och deras bebisar och ställa tusentals frågor. Visste ni att om hajar inte simmar så dör dom? Det gäller inte alla arter men de flesta och att pytonormen skrämmer sina fiender genom att bajsa ut en gul sörja som tydligen ska lukta något fruktansvärt? Rekomenderar verkligen denna tur om man har barn med sig. Jag tyckte bäst om alla fina fiskar och apbebisarna. Kommer bilder i veckan.

Efter en eftermiddag på Tropikariet åkte vi och åt lyxmiddag på Väla och därefter blev det hockeykväll hos bästa svägerskan med familj. En helt underbar fredag enligt mig.

Idag ska vi ha kalas för mig och nu måste jag sätta fart att fixa till så att vi blir färdiga till 16.00. Det går ju inte så snabbt för min del längre.. Trevlig helg på er alla!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0