EN LITEN POLITISK ÅSIKT.

Alla tjatar om hur pinsamt det är att Sverigedemokraterna har kommit in i riksdagen och ta mig inte fel nu, för jag är ingen Sverigedemokrat. Men jag tycker att många av deras åsikter är väldigt bra. Blandannat att dom vill skapa ett gynnsamt klimat för småföretagen, minska brottsligheten och antalet missbrukare, framförallt att de vill skapa trygghet. För vilket parti har lyckats med detta de senaste åren? Sverigedemokraterna kopplas endast ihop med nazismen/rasismen (vad det nu är för skillnad), och det anser jag är fel, för så är det inte, de har väldigt mycket annat som också spelar in och som skulle vara bra för Sverige.

Alla psykologer säger att man inte kan hjälpa någonannan om man inte har hjälpt sig själv, vet man inte var man har sig själv kan man aldrig sätta sig in i en annan persons situation och försöka hjälpa. Jag tycker inte att man kan hjälpa och hjälpa människor från andra länder när man inte har hjälpen. För hur ser hjälpen ut, DET kallar jag pinsamt. Ett exempel bara: En 14 årig flicka från Rumänien kom till Sverige för cirka ett år sedan och sattes i en vanlig svensk klass. Bara sådär. Hon skulle anpassa sig till språket och "lära" sig utan att ens förstå vad läraren pratade om, hon kan inte kommunicera med sina klasskamrater och går därför alltid själv, hon fick inte ens en assistent till hjälp. Hur schysst är detta för en 14 årig tjej som just i den ålder försöker hitta sig själv och komma på vem hon är. Jo, Sverige förstör just nu många år av hennes utveckling. Bra Sverige! Såhär är det för många. Man slussas in i det svenska samhället och placeras med andra människor från olika delar av världen. Sverige ger dessa människor bidrag av något slag och sen får de klara sig själva.

Så säg mig, hur mycket hjälp får dessa människor igentligen?!
Andra länder måste också ta sitt ansvar. Men de länder som inte tar emot flyktingar är det inga skriverier om. Men för att Sverigedemokraterna går ut och säger att de vill minska invandringen tycker jag är bra, för ni vet själva hur det kommer se ut om några år om detta fortsätter.

Jag är återigen inte främlingsfientlig, men jag skulle först och främst hjälpa min egen familj och mina vänner om det skulle behövas, innan jag tog åt mig att hjälpa människor från andra länder. Så varför hjälper Sverige inte de människor som behöver hjälp i Sverige just idag, istället för att ta in fler människor som sätts i samhället och förväntas klara av det, i ett helt nytt land, med ett helt annat språk och med en helt annan religion.

Nej fan.
Att Sverigedemokraterna har lite att säga till om i riksdagen anser jag vara bra.


Kommentarer
mammi

Klokt resonerat stumpan ;)

2009-12-11 @ 11:49:58
Tina

Ojojoj!!!!!Pust, tankeverksamhet.......

2009-12-14 @ 12:28:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0