HELGENS BRAVADER.

Har haft en av de underbaraste dagar någonsin denna helgen, fullspäckad med skratt och glädje. Tack alla ni som förgyllt min helg.

Okej, då börjar vi.
Fredagkväll. Packa, fixa skor och mysa tillsammans med världens bästa.

Lördagmorgon: Uppstigning 09.30 för att packa det sista innan vi styrde gula faran mot Halmstad centrum. Där strosade vi runder, växlade pengar och åt frukost på MacDonalds. När strosandet va färdigt begav vi oss mot första skylt det stod Tylösand på och vi hittade, vi kom fram, utan några större konstigheter. När vi va framme i den lilla byn Söndrum, där bröllopet för Louise och Per-Johan skulle äga rum, fick vi vårt hotellrum direkt och började att göra oss hemmastadda i ponnyboxen. Hotellet var ett gammalt topprenoverat stall och verkligen det mysigaste ever, sådär skulle jag vilja bo, när jag blir stor. När det var dags för bröllopsparet att fotograferas hängde jag med på ett hörn i försök att vara så icke ivägen som möjligt. Det gick ganska bra och jag fick många vackra bilder att dela med mig av. Och det ska jag göra, så fort jag får tid. Ni ska få se, jag är helt stolt över mig själv. 16.00 var det bröllopsdax och jag skrattade mig igenom hela kvällen, det var så jädrans roligt och alla var verkligen på G. Superkul och supervackert. Läggdax cirka 03.30.

Söndagmorgon: Vaknade 08.00 av att hotellvärden dukade fram frukost, frukosten serverades mellan 08.00 och 10.00. Vid 09.00 tog vi oss i kragarna, duschade och försökte få ner lite frukost. 11.00 kom mina lagkamrater och hämtade mig. Inte den piggaste, och inte heller den mest laddade.

Det var dax för destination Borås ishall. Vi låg under med 2-0 inför tredje och sista perioden och alla var verkligen frustrerade över att pucken inte nätades vid alla våra chanser, vi skapade och skapade, men det ville sig inte riktigt. Vi ägde matchen. Stundtals. Men i tredje perioden bestämde jag mig, nu skulle pucken in, och den satt snyggt efter min fetesnygga dragning. Nollan va spräckt. Elin gick kort därefter in och sprätte in vårt andra mål. Det stod 3-2 med cirka 5 minuter kvar av matchen, då hände något. Det sprättes in en reducering och vi var nöjda med 3-3. Men sen hände något, klockan stod på 14.15 och vi snurrade in ett mål till, som blev slutresultatet. Vi vände och vann från 2-0 till 3-4 på 15 minuter. Sen måste jag säga att min enmans show var i numerärt underläge, de ni! Stor eloge till oss idag, fasiken va härligt, det var vi värda. Nu blickar vi mot lördag då vi tvålar till Trollhättan.

Efter matchen blev det födelsedagstacos hemma hos min älskade far som fyller 49 år idag. Mycket gott och mycket trevligt. Min pappa är bland de bästa som finns. Nu ligger vi här i princip halvdöda och det är verkligen läggdax.


Kommentarer
Johanna

Låter som en toppenhelg! Ser fram emot dina bilder! Måste ha varit grymt kul & utvecklande att få va med :)

2009-12-07 @ 07:07:53
URL: http://skuggis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0