NYTT & FRÄSCHT I LÄGENHETEN.






Vi har införskaffat oss två korgar som vi satt upp på väggen i hallen för att kunna fylla med mössor och vantar. En hylla på stora väggen för att belasta med böcker och annat. Tre Expedit små hyllor som också satts upp på väggen för förvaring, samt en hylla ovanför köksbordet att ha tillhörande köksgrejer på. Det blev bra, och vips har vi två hela lådor i garderoben tomma. Förra veckan var Emil så duktig att han rensade i köksskåpen och där är nu fyra lediga hyllor att fylla med nya köksgrejer. Hi hi.

Om man bara inreder smart så kan vi bo här länge till, och det har vi tänkt också. I och med att jag inte har någon fast inkomst och kan garantera att jag kan betala min del av hyran varje månad så väljer jag hellre att bo kvar här, i vår lilla lägenhet som många tycker. Jag vill heller inte att Emil ska betala för mig när jag inte har råd eller liknande. Vi trivs bra här, det är vi som ska bo här och ingenannan. Om vi skulle haft större lägenhet kan vi inte spara den summan vi vill och inte heller leva som vi gör. Jag vill hellre kunna spela hockey, åka på bortamatcher, gå och titta på Rögle, leva sunt med både bra kost och träning och unna mig några nya klädesplagg eller skor då och då. Jag vill kunna gå på bio, fika och gå ut och äta en Lördag utan att tänka på pengar.

Det enda jag känner är tråkigt är att man inte kan bjuda hem så många vänner samtidigt, eller bjuda på mat och ha tjejkvällar. Men samtidigt får jag plats med mina närmsta vänner här hemma och det är ofta dom man festar tilld det med om det gäller utgång. Jag kanske hade känt annorlunda om man ofta hade besök, men nu är det ju inte så direkt.


Kommentarer
Johanna

Så himla fint ni får/har!! :) Smarta lösningar för att få mer plats.Tyckte jättemycket om korgarna ni hade i hallen, var har ni köpt dem? Kram

2009-11-04 @ 18:59:14
URL: http://johannajansson.blogspot.com
nettan

vad fina lösningar:) Bra tänkt. Vi kan väl ha en liten tjejkväll hemma i ditt mys:) Chailatte/glögg och pepparkakor och ha det lite najs? puss

2009-11-06 @ 10:25:34
jonna

Till Nettis: Det kan vi ha! :) Ska försöka hitta ett datum! :) Pussis

2009-11-06 @ 11:58:03
URL: http://jonnatereseolsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0