Ilska.


Jag är inte någon rasist eller nazist, jag vet inte ens vad skillnaden på dessa två orden är. Men en sak gör mig väldigt upprörd och det är när jag läser om tillexempel Inger som blev nedslagen i Landskrona och sen dog av sina skador, eller om Kurt (70 år) som blev misshandlad och lämnad för att dö i sitt eget hem, för att han precis sålt stora maskiner som kostar väldigt mycket pengar. För det första, hur kan man slå gamla människor, snacka om att slå på dom som redan ligger ner. Sjuka människor. Och sen läser man dessutom att dessa killar som gjort dessa dåden är utländska. Då undrar jag hur det får lov att gå till i dessa länder? För om man kollar på efterlyst så är det 95 procent unländska gärningsmän det handlar om. Om man är född i ett land med krig och får chansen att komma till ett annat land med sin familj (ofast), varför tar man då inte tillvara på den chansen? Är det konstigt att svenska hederliga människor blir främlingsfientliga? Nej, inte ett jävla dugg.

Och jag blir så förbannad. För om jag hade kommit till ett annat land för att Sverige va för farligt för mig att leva i. Då hade jag tagit min chans att försöka starta upp ett nytt liv i detta underbara land, som gav mig chansen att leva ett liv utan krig. För vilken människa ska behöva leva i krig? Det finns inga ord för hur jag känner med människor och framförallt barn som fått uppleva detta, men när man får en ny chans att leva ett bra liv, då ska man ta den också.


Det borde finnas något bättre system för människor som förstör vårt samhälle genom att råna, mörda, våldta och allt annat som är så jävla sjukt så att det inte finns ord för hur hemskt det är. Det ska inte spela någon roll var man kommer ifrån eller hur gammal man är. Framförallt ska det bli hårdare mot människor som redan är straffade, kommer ut och gör det igen, för det bevisar ju bara att den människan inte kan styra över sig själv och sitt handlande och förmodligen kommer att göra samma sak ännu en gång.

Rättsystemet är något som man borde ta tag i.
För just nu förstör det vårt samhälle!


Detta är mina åsikter, det betyder inte att det är så.
Men det är såhär jag ser det.
Ge mig gärna en annan synvinkel och kommentera gärna!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0