Besviket hockeyfan.


Denna lugna och mysiga Torsdag började med uppstigning 05.45 för att se tre kronor ta sig vidare i OS-turneringen. När matchen va slut ångrade jag att jag gått upp så tidigt för att se denna besvikelse. Det är alltid tråkigt med förluster i hockeymatcher, framförallt för det laget man hejar på såklart. Men ännu tråkigare är det när man vet att tre kronor va ett av tre lag som skulle kunna ta hem guldmedaljen, men förlorar och åker ut. Enligt mig är höjdpunkten i OS hockeyn, och med tanke på det hockeyfan jag är så är det kanske inte så konstigt. Men idag ändrade jag mig, för skidkillarna och skidtjejerna har varit grymt mycket roligare att se detta OS. Spänning och kämparglädje fanns i alla lopp som kördes, tyvärr glänste inte våra svenska föredetta hockeyhjältar som vi hade hoppats på. Tråkigt, skittråkigt. Jag längtar redan efter nästa OS, då har juniorkronorna växt till sig och tagit steget upp i A-landslaget. Det kommer vara en fröjd att vara svenskt hockeyfan om fyra år, för dessa killarna är inte att leka med. Fartfyllt, med mål i sikte.

Nog om OS. Snart drar elitserien igång igen och då hoppas jag på att få se vinstsugna Rögle killar glänsa som aldrig förr.

Emil började inte jobba förrän 14.00 idag så vi mös av varandras sällskap hela förmiddagen, plockade undan, fixade bort dammet i datorn så att den fungerar som den ska och sen körde vi och inhandlade dagens lunch. Min snygga kille lagade hot chorizo med koktpotatis och rotfrukter, till detta blev det en enkel gräddfil som sås. Mycket gott och återigen visade Emil sina skills vid spisen. Jag blir mer och mer övertygad om att han är en riktig superhjälte för varje dag som går. Emil, det bästa som finns.

Josefine har också varit på besök, mycket snack och lite tea förgyllde min eftermiddagskväll. Snart drar damkronorna på sig den svenska tröjan för att spela om bronset. Jag håller alla mina tummar och tår för att det inte blir ännu en besvikelse.

Photoshop är hemladdat och morgondagen kommer innebära redigering av nästan 300 bilder. Hey ho! Let's go.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0