MITT 2009.

Nytt år, med fullt av nya möjligheter. Men 2009 var inget skitår, för det mesta hur bra som helst. Det började med hockey skulle man kunna säga. Rögle stod på darriga ben och det slutade med kvalserien, som de tog sig ur hyfsat lätt och fick en ny chans i eliten.

Våren och sommaren tog fart, en väldigt fart. Alla buskar, träd och blommor va utslagna redan i April och jag kan inte minnas senast vi hade så varm redan i Maj. Våra första strandbesök hade vi i Maj månad. Då var det som finast. Även Juni var en fin månad och de som hade semester då ska skatta sig lyckliga, för efter det visade sig inte solen särskillt mycket, det blåste en massa och sommaren var inte va den borde vara. Sommaren var inget speciellt direkt, inga händelser förutom Liseberg stod på schemat och det fanns ingen tid för mig och Emil att umgås tillsammans och göra något. Allt gick så fort och det var så stressigt. En ganska blek och tråkig sommar förutom Elin & Tinas stora sommarfest, Adams 25 års fest, Albins 10 års kalas, alla mysiga grillkvällar hos familjen Thulin och att jag införskaffade mig min näst största kärlek, min systemkamera.

Ett nytt intresse började väckas till liv och inte visste jag att jag hade en så dold talang. Jag fotade allt jag kunde och fick mycket respons från många håll. Kommer en bildresume senare.

Sen kom hösten. Elin fyllde 18 år och blev myndig, det känns som om hon var 8 år igår. Tiden går så fort och denna underbara varelse är så vuxen nu och man är så stolt över henne och hur duktig hon är på allt. Jag är en stolt storasyster.

Hockeyn drog igång för både a-laget och damlaget i Rögle. Damlagets seriepremiär skulle spelas och det var cirka 100 personer för att se detta historiska nedsläpp för damerna. Det blev tyvärr en förlust i första matchen. Andra matchen vann vi med 8-3 och tredje matchen med 3-4. En upp & ner säsong för damlaget som har tappat ganska många spelare under seriens gång. Något som jag anser är ganska dålig stil, för så gör man inte i ett lag. Men det är mina åsikter och dom har jag lärt mig att hålla för mig själv, annars blir det bara en massa väsen.

Emil köpte en ny bild. En gul liten fin sak som går som en klocka. Fortfarande. (Ta i trä).

När vintern kom va svenska folket i full schå med att följa Idol Calle och Idol Erik som tog hela Sverige med storm, eller Bonde Söker fru Roger och hans brandgula mustach. Jag gjorde iallafall. Ha ha. Roger fick sin fru och Erik tog hem Idolfinalen, men trots att jag hejade på Calle va Eriks vinst absolut ingen förlust. Han va värd den vinsten och gjorde vinnarlåten grymt bra.

Julen var här. Snöa gjorde det också. Underbart! Den firades hos Pappa & Tina, i vedbykyrka, hemma hos Mamma och sen hemma hos Emils mamma. En händelsrik julafton. Jag fick många fina julklappar som jag är grymt tacksam över, blandannat en extern hårddisk med en Terabite utrymme. Perfekt. Snön försvann och sen kom nyårsafton, som ni vet firades hos Sofi & Mattias. En underbar kväll.

Men det bästa utav allt är att Emil varit ledig i nästan två veckor och vi har fått väldigt mycket tid tillsammans. Det behövde vi verkligen.

Det har hänt ganska mycket detta året om man tänker efter. Men mest av allt har det hänt mig mycket, mognadsmässigt. Jag har utvecklats väldigt mycket detta året och kanske till och med blivit en helt ny person, byggd på den grund jag redan stod på. Mitt tankesätt är helt annorlunda och jag är positiv i nästan alla situationer, jag försöker iallafall. Jag har utvecklat min självkänsla så otroligt mycket och tycker idag om varenda kroppsdel hos mig själv. Jag är byggd på det här viset, så varför inte gilla mig som jag är? Jag ser allt med helt andra ögon och jag lever verkligen. Jag är stolt över mig själv.




Året 2009 var ett bra år, för mig, för min utveckling och för min livsgnista. 2010 kommer bli minst lika bra. Mina nyårslöfte kanske inte låter så värst svåra men de är inte lätta.



1. Fortsätta göra saker som får mig att må bra.
Ingenannan följer med mig på mina intresse så varför ska jag vara delaktig i andras.

2. Skriva hälsodagbok.
Skriva ner vad jag äter, hur jag mår, vad jag gjort bra mm.
Skriva ner dag för dag, från den positiva sidan.


3. Få mer allsidig träning.
Komma igång även med fysträning, använding av kroppen.

4. Skaffa mig en kundkrets.
Marknadsföra mig själv som fotograf.




Allt för mig.
Jag önskar er ett fint 2010.
För mig kommer det innehålla blandannat en av Elins största dagar i sitt liv, studenten. Sannas konfirmation. Mycket fotografering. Emils 30 års fest, Fröidhafestivalen. Två bebisar kommer till världen. Och mycket mycket mer.


Kommentarer
Malin

Så härligt Jonna, du verkar vara en riktigt go å glad tjej :) Lycka till med allt du tar dig för. Kram på er !

2010-01-03 @ 12:50:38
URL: http://hootchiemama.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0