ETT KRYA PÅ DIG.

För cirka en månad sedan sålde jag en schal på tradera. Dagarna gick och efter en veckas tid hade jag fortfarande inte fått in några pengar på mitt konto, så jag skrev ett lite halvsurt mejl till köparen och undrade hon ville ha schalen eller ej. Fick tillbaka ett mejl drygt två dagar senare att hon led av en kronisk sjukdom och hade legat inlagd på lasarettet i drygt två veckor. Jag kände mig fruktansvärt elak trots att jag inte kunde veta hur det låg till, det var ju ganska onödigt att låta så sur i mitt mejl. Så jag skrev till tjejen att hon kunde ta den tid på sig som hon behövde och det var ingen brådska med betalningen, de kunde dom sköta när de fick tid och orkade. Schalen hängde här hemma i cirka en vecka till innan jag fick in betalningen på kontot. När jag skickade schalen stoppade jag även in ett fint "krya på dig" kort till tjejen för att dels be om ursäkt och dels ge lite extra energi från en främling.

Öppnade precis min mejlbox och hade fått svar.




Tänk va lite man kan göra för en annan människa.
Jag blev jätteglad över att hon blev glad, för något så litet som ett krya på dig.


Bara en liten tanke till er.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0