GNÄLL-DAG.


Som sagt, igår tränade jag ishockey, trots halsont och förkylning. Det känns idag kan jag säga! Typiskt. Mina halstabletter är slut så nu får jag förbruka våra sista treo istället. Disken står oss upp till taket, och mig upp i halsen, varför är det så tråkigt att diska när det är något man måste göra varje dag? Suck. Men idag är det tvätt-kväll och då kan jag ju passa på att göra denna tisdag till en disk-kväll också. Solen skiner idag och det gör mig lycklig, himlen är aldelles blå och bortser man från snön på hustaken skulle man kunna tro att det var en fin sommardag i juli. Visst älskar jag snö, men den behöver inte vara här längre om den inte vill. Det gör absolut inte mig något om den väljer att försvinna och inte komma tillbaka förrän i November igen.

Jag skulle vilja ha ett jobb, har sökt fyra stycken jobb som jag skulle göra vad som helst för att få, jag kan ta alla fyra också om det ska vara så. Ungefär så mycket skulle jag vilja jobba just nu för att komma ifatt ekonomiskt. Mest så att Emil slipper försörja mig med sitt sparkonto, det känns ruttet. Blöä. Känner att jag är ganska gnällig idag så det är nog bäst att jag slutar skriva nu innan jag förstört mina läsares dag helt.

Rögle förlora igår. 1-2 hemma mot äckel Södertälje.
Nu väntar kvalserien, eftersom att det är 10 poäng upp till Södertälje som ligger precis ovanför och fortfarande på kvalserieplats. Det innebär att Södertälje ska förlora de fyra kommande matcherna och Rögle ska vinna fyra kommande matcher. Stor risk skulle jag vilja säga. Tyvärr. Nej, nu slutar jag och gnälla.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0