Tapetval till our new place!

Hej hallå bloggen!
Idag vaknade jag på strålande humör trots alla gråa måln som ligger som ett täcke över Änglastan'. Regnet slog sådär mysigt mot fönsterbläcken och det var så mysigt. Jag är faktiskt inte så värst bitter över att det regnar nu heller, det är ganska mysigt med regn. Om man är ledig, ska vika tvätt, rensa garderoberna, diska lite och allt sånt där som är tråkigt om det är sol och varmt. Perfekt! Nu är jag tvungen.


Idag var vi nere på Ängelholshem för att säga upp 1:an och skriva kontrakt på vår nya 3:a som blir vår den 1 September. Vi fick även välja färg och golv till hela lägenheten. Tyvärr målade dom inte lägenheten om där inte var strukturtapet uppsatt så vi fick snällt välja tapeter istället. Men det blev bra ändå, jag tror att det kommer bli superfint och Emil gillade också mina val, haha! Nej, han bestämde faktiskt också, och köket är hans val, ett grymt bra val. Här kommer lite bilder nedan som är tagna med min Iphone, inte allt för bra kvalitet.

I hallen, ska vi ha en ljusgrå tapet som vi även kommer ha i sovrum 2.
Hallen ska ha ljusgråa väggar, svarta mattor och svart skohylla samt hatthylla. Sen kommer vi ha en knallröd byrå längst den ena väggen, samt svart skoförvaring på en vägg.

I köket blir det en röd tapet med guldigt mönster. Vitt köksbord och vita köksstolar (ska lägga in bilder på vårt köksmöblemang sen). I badrummet blir det vita väggar, och vit kakel. Standard och fräscht.

Sovrummet kommer gå i vit/beige randig tapet som kommer passa perfekt med vår sängstomme. Och om jag får min vilja igenom (som jag förmodligen får) så kommer vi ha ceriserosa detaljer i sovrummet. Har hittat ett par supertuffa gardiner som hade passat sååå bra. Hi hi.

I vardagsrummet valde vi en mellangrå tapet eftersom att vi ville ha så neutralt som möjligt, och helst grått. Så det fick bli den, hade ju helst velat ha grå färg men denna tapeten kommer också bli fin. I vardagsrummet kommer vi köra med svart soffa, vit matta, vitt soffbord och vit tv-bänk. Eftersom att vi har ganska mycket grönt just nu så kommer det att bli gröna detaljer i vardagsrummet. Kuddar, filtar, ljus och förvaring kommer gå i grönt. Så nu ska jag börja leta efter lite bilder att förstora så att vi kan göra fräcka tavlor av dom.

Här är lite bilder med dålig kvalitet.





Kommentarer
Johanna Bergman

snygg köks tapet. Vad härligt o bara kunna välja...hihi

2010-06-07 @ 13:35:54
URL: http://www.bergman2.blogspot.com
Johanna

Kommer bli så läckert! :P

2010-06-07 @ 18:28:06
URL: http://skuggis.wordpress.com
Jojo

Å! Det ser fantastiskt ut! :) Planlösningen ser också bra ut! Jag förstår om ni längtar! :) Krams

2010-06-07 @ 20:28:09
URL: http://johannajansson.blogspot.com
Tina

Ehh??? kanske tur att inte d blir rött och guld i hela köket.... typisk Emil smak tror jag:))

2010-06-07 @ 22:39:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0